Sabtu, 7 Disember 2019

BBN3402Satu2019: (MINGGU 11) CERITA BINATANG

                                                   MUHAMAD NOR BIN NORLIZAN
                                                                          195135







Minggu 11 cerita binatang






Terdapat seekor kambing biri-biri yang sesat di hutan. “When you meet difficult roads.. keep moving on do not quit”.Kambing biri-biri itu ternampak ulat daun yang diganggu oleh ayam jantan. Believe in yourself believe you can believe with all your heart to build a positive mind. Kambing biri-biri itu berani dan pergi menghalau ayam jantan. Kambing biri-biri itu lebih besar dari Ayam jantan itu.






Ayam jantan yang nakal itu terus beredar setelah kambing biri-biri itu datang kepadanya. Ulat daun itu ibarat “Patience is the best medicine for a peace of mind” Lalu kambing biri-biri dan ulat daun itu menjadi sahabat. Setelah itu ulat daun mununjuk jalan pulang ke kandang kambing biri-biri ibarat “Kidness will speak the truth”.





Ayam jantan pula mengganggu seekor badak sumbu dan 3 ekor ansar. Kambing biri-biri membantu badak sumbu dan ansar itu. “Follow your heart to be a good Person to be good to others you will be content in life”.Ayam jantan itu sungguh lincah dan angkuh membuli badak sumbu dan 3 ekor ansar tersebut.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BBM3410Satu: DIRI

Assalamua'laikum dan selamat sejahtera, Nama diberi Muhamad Nor Bin Norlizan, yang berumur 22 tahun dan kini belajar di Universiti Pu...