Ahad, 15 Disember 2019

BBN3402Satu2019 : Minggu 14 ( Ulasan buku 200 Qoutes)







Ulasan buku quotes


Dalam buku quotes terdapat pelbagai ayat-ayat hikmat yang membawa banyak kebaikan kepada seluruh masyarakat tidak kira sama ada golongan umur. Misalnya, kita dapat sesuatu petikan positif yang ada dalam buku ini memberi satu keyakinan kepada diri kita. Hal ini demikian kerana Buku ini juga akan mengubah dan akan menggambarkan nilai positif terhadap seseorang individu. Antara kata-kata hikmah dalam buku quotes yang saya suka adalah patience is the best medicine for a peace of mind iaitu saya dapat menyedari bahawa kesabaran adalah ubat terbaik untuk ketenangan jiwa. Dengan kesabaran juga, saya dapat melaksanakan pelbagai tugasan dengan sempurna. Hal ini buku ini juga mengajar saya banyak tentang kesabaran dalam hidup seharian pada masa kini. Terdapat 200 petikan dalam buku ini yang membuatkan saya tersedar dalam kehidupan saya. Oleh itu, buku ini terdapat pelbagai manfaat yang sepatutnya diketahui oleh semua masyarakat.


Diharapkan buku ini dapat memberi panduan kepada sesiapa sahaja termasuk pengkaji yang lain untuk mendapatkan pendedahan mengenai kata-kata hikmat. Misalnya, buku ini dapat memberikan kesedaran kepada kita dan buku ini juga memberi pelbagai kesan yang positif terhadap seseorang individu.

Penulis
Noraien Mansor (2017)
Normaliza Abd Rahim  (2017)
Tempat diterbitkan di Universiti Malaysia Terengganu (UMT)  
Harga buku RM 20 ringgit




Terjemahan




Review book reviews


In the textbook there are many verses of wisdom that bring many benefits to the whole community, regardless of age. For example, we can find a positive quote in this book that gives us confidence in ourselves. This is because the Book will also change and reflect the positive value of the individual. Among the words of wisdom in the passage that I love is patience is the best remedy for peace of mind that I realize that patience is the best remedy for quiet souls. With patience, I was able to perform a variety of tasks perfectly. This book also taught me a lot about patience in everyday life today. There are 200 quotes in this book that make me feel in my life. Therefore, this book has many benefits that should be known to all.


Hopefully this book will guide anyone including other researchers to get exposure to the wisdom of words. For example, this book can bring awareness to us, and it has many positive effects on individuals.

Writer
Noraien Mansor (2017)
Normaliza Abd Rahim (2017)
Place published in Universiti Malaysia Terengganu (UMT)
The book costs RM 20


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BBM3410Satu: DIRI

Assalamua'laikum dan selamat sejahtera, Nama diberi Muhamad Nor Bin Norlizan, yang berumur 22 tahun dan kini belajar di Universiti Pu...